Penny Penny
Penny Penny
Penny
Penny
Termeni și Condiții

Termeni si Conditii Lyvra.ro

 

Prezentul document contine Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului www.lyvra.ro si a aplicatiei Lyvra, precum si ale serviciilor oferite de Furnizorul Staicu Studio SRL prin intermediul site-ului si aplicatiei Lyvra.

Acesti Termeni si Conditii sunt obligatorii pentru toate persoanele care utilizeaza serviciile oferite de Furnizor prin intermediul site-ului si aplicatiei si reglementeaza toate raporturile juridice nascute intre Furnizor si utilizatorii site-ului si aplicatiei.

Va rugam sa cititi cu atentie Termenii si Conditiile mentionate mai jos:

1.         Definitii

Client”           inseamna persoana fizica majora sau persona juridica ce achizitioneaza unul sau mai multe Produse de la Partener, prin lansarea unei comenzi ferme catre Livrator, utilizand aplicatia lyvra.ro.

Contract”      inseamna Contractul dintre Client si Furnizor referitor la Comanda si livrarea Produselor, incluzand clauzele cuprinse in prezentul document „Termeni si conditii Lyvra.ro”.

Comanda”    inseamna o comanda plasata de un Client in Platforma lyvra.ro cu privire la produsul/produsele selectate de Client.

Consumator” inseamna orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale, conform OUG 21/1992 privind protectia consumatorilor.

„Echipament Informatic”      inseamna un echipament informatic mobil, de tipul smartphone si/sau tableta (pe care este instalat un sistem de operare iOS , Android sau Windows Mobile), si/sau computer (de tip desktop sau laptop) si care poate rula corespunzator aplicatia/platforma Lyvra.

„Furnizor”  inseamna societatea Staicu Studio SRL.

 „Livrator”      inseamna reprezentantul Furnizorului (sau al unui Transportator) care livreaza Produsele din magazinul Partenerului selectat de catre Client, in baza comenzii Clientului lansata in cadrul aplicatiei/pe site-ul Lyvra.

„Lyvra”           inseamna persoana juridica (Furnizorul) care opereaza platforma Lyvra.ro, inclusiv magazinul on-line dezvoltat de Furnizor;

Lyvra.ro”       inseamna aplicatia / programul software conceputa pentru a fi rulata pe un echipament informatic (computer sau echipament mobil de tipul smartphone / tableta) si care este pusa la dispozitia Clientilor  de catre Furnizor, in functie de politicile de afaceri ale Furnizorului, prin intermediul paginii de internet www.lyvra.ro („Lyvra.ro” sau „Site-ul”). Prin accesarea Lyvra se vor putea incheia raporturi juridice intre Parteneri si Clienti, precum si intre Furnizor si Clienti, in temeiul carora Clientii vor putea plasa comanzi pentru achizitionarea unuia sau mai multor Produse de la Partenerii Furnizoruluicare vor fi livrate Clientilor de catre Furnizor.

„Oferta”          inseamna gama de produse alimentare si nealimentare oferite spre vanzare de catre Parteneri prin intermediul Platformei Lyvra.

„Parteneri”     inseamna partenerii contractuali ai Furnizorului cu care avesta din urma a incheiat conventii in vederea expunerii si promovarii produselor acestora prin intermediul Platformei Lyvra.ro ;

„Picker”          inseamna reprezentantul Furnizorului (sau al unui Transportator) care colecteaza si achita Produsele din magazinul/magazinele Partenerului, iar apoi le preda Livratorului spre a fi livrate Clientului.

„Picking”        inseamna serviciul de selectare, colectare si achizitionare a produselor comandate de Client din magazinele Partenerului, in numele si pe seama acestuia.

„Platforma Lyvra”/ „Platforma”       website-ul www.lyvra.ro si/sau aplicatiile mobile unde sunt oferite Serviciile Lyvra.

„Pretul de raft”          inseamna pretul produselor comandate de client afisat in magazinele Partenerilor. Pretul de raft este stabilit in mod unilateral de catre Partener, Lyvra neavand nicio influenta asupra modului de stabilire a Pretului.

„Produs” sau „Produse”        inseamna un produs sau produse alimentare si/sau nealimentare oferite spre vanzare de catre Parteneri in magazinele proprii, care sunt listate in Lyvra si care pot fi achizitionate de Client si livrate acestuia de Furnizor, prin plasarea unei comenzi acceptate de Furnizor prin intermediul Lyvra.

„Serviciile de colectare si livrare/transport” inseamna colectarea si achizitionarea, in numele si pe seama Clientului, a Produselor din magazinul Partenerului si transportul Produselor de la magazinul Partenerului catre Client, iar in situatia retururilor, transportul produselor de la Client spre magazinul Partenerului de unde au fost achizitionate produsele.

„Serviciul” inseamna serviciile comerciale si/sau activitatile care se ofera Clientului de catre lyvra.ro, inclusiv publicarea Ofertei, preluarea Comenzilor, selectarea si livrarea Produselor.

„Transportator ”        inseamna reprezentantul  subcontractant al Furnizorulului care realizeaza cu si prin angajatii sai operatiuni de picking si transport.

2.         Datele de identificare ale Furnizorului

Furnizorul Serviciilor oferite de site-ul www.lyvra.ro este societatea Staicu Studio S.R.L., avand urmatoarele date de identificare:

Sediul social: Strada Darstelor nr. 2, Sector 5, Bucuresti

Numar de ordine in Reigstrul Comertului: J40/5350/2002

CUI: 14718630

Date de contact:

Adresa pentru corespondenta: Verzisori 14-20, Bucuresti S3

e-mail: contact@lyvra.ro

telefon: +40312256726  

3.         Scopul Platformei Lyvra.ro

Platforma Lyvra.ro permite Clientilor care isi creeaza un cont de Client prin intermediul caruia sa comande si sa achizitioneza produse alimentare sau nealimentare din magazinele Partenerilor inregistrati in Platforma, cu respectarea prezentului termenilor si conditiilor mentionate in document.

In acest scop, intre Furnizor si Utilizatorii Platformei (Clienti) se incheie un contract de mandat, in temeiul caruia Furnizorul este imputernicit de Client sa selecteze si sa achizitioneze Produsele mentionate de Client in comanda emisa prin intermediul Platformei, precum si sa le livreze / transporte de la magazinul Partenerului la adresa indicata de Client.

Platforma Lyvra.ro poate fi utilizata in vederea plasarii de comenzi numai de catre Clientii care indeplinesc cumulativ urmatoarele cerinte:

●   completeaza corect toate campurile obligatorii ale formularului de inregistrare;

●   accepta Termenii si Conditiile de utilizare;

●   se inregistreaza pe Platforma prin crearea unui cont de Client;

●  accepta ca Furnizorul sa prelucreze datele lor cu caracter personal necesare in scopul crearii contului de utilizator si emiterii de comenzi pentru Produse (cum ar fi nume, prenume, numele de utilizator, adresa de e-mail, adresa de livrare, numarul de telefon si alte date de contact, etc.).

4.         Acceptarea termenilor si conditiilor. Utilizarea Platformei

Accesul si utilizarea Platformei Lyvra.ro sunt supuse termenilor si conditiilor de utilizare descrisi/descrise in prezentul document si legislatiei aplicabile.

In situatia in care Clientul nu este de acord sau nu accepta, fara limitari, termenii de utilizare si conditiile contractuale ale Platformei, Clientul nu va putea utiliza aplicatia si Platforma Lyvra.ro si este rugat sa paraseasca Platforma.

Lyvra poate dispune imediat incetarea prestarii oricaror Servicii in legatura cu Clientul, sau poate inceta in general sa ofere sau ii poate refuza Clientului accesul la Servicii / o parte din Servicii, in orice moment, in cazul nerespectarii Termenilor de utilizare si Conditiilor contractuale, precum si in orice situatie in care Furnizorul are suspiciunea rezonabila cu privire la utilizarea cu rea-credinta a Serviciilor si a Platformei.

Accesul Clientului la continutul Platformei poate fi blocat sau suspendat in cazul nerespectarii de catre acesta a Termenilor de utilizare si conditiilor contractuale si/sau a utilizarii necorespunzatoare sau cu rea-credinta a Platformei.

Accesul Clientului la continutul Platformei poate fi suspendat sau blocat in situatiile in care Clientul foloseste un limbaj si/sau comportament inadecvat, intimidant, ostil, degradant ori ofensator atunci cand contactateaza Furnizorul.

Lyvra publica pe Platforma Produsele oferite de Parteneri in magazinele proprii, conform informatiilor furnizate de catre fiecare Partener in parte. Preturile Produselor afisate in Platforma au caracter informativ si pot varia in functie de politica comerciala a Retailerului. Pretul final al Produselor comandate va fi „Pretul de raft”, astfel cum acesta este afisat in magazinele fizice ale Partenerului.

Lyvra va prelua informatiile transmise de Parteneri si va actualiza pe Platforma in cel mai scurt timp de la primire informatiile privitoare la disponibilitatea Produselor si Preturile de raft. Cu toate acestea, o actualizare a disponibilitatii si a preturilor in timp real nu este posibila, motiv pentru care Lyvra nu isi asuma si nu va accepta nicio raspundere sau obligatie fata de Client pentru eventualele diferente intre informatiile privind disponibilitatea si Preturile de raft ale Produselor.

Produsele si serviciile achizitionate prin intermediul Platformei sunt destinate strict consumului propriu. Clientul declara expres si garanteaza Furnizorului ca bunurile achizitionate nu sunt destinate revanzarii si ca actioneaza in calitate de cumparator, in nume propriu, si nu ca intermediar pentru o terta persoana.

5.         Comanda si livrarea Produselor

5.1       Crearea contului de Client

Pentru a putea plasa o comanda pe Platforma Lyvra, Clientul trebuie sa acceseze Platforma si sa isi creeze un cont de Client. Clientului i se va cere sa finalizeze procesul de inregistrare prin furnizarea informatiilor solicitate in scopul crearii contului, informatii care sunt necesare pentru utilizarea interfetei tehnice a Platformei Lyvra si pentru desfasurarea raporturilor contractuale in scopul achizitionarii de Produse.

Clientul este responsabil pentru realitatea informatiilor furnizate la inregistrare, precum si pentru pastrarea confidentialitatii datelor si informatiilor transmise prin crearea contului, respectiv pentru achizitionarea efectiva a Produselor.,Clientul se obliga sa nu ofere altor persoane datele respective de acces pe contul creat pe platforma Lyvra si isi asuma intreaga responsabilitate pentru orice prejudicii suferite de Client sau cauzate Lyvra, Partenerului sau oricaror alte persoane in situatia in care isi incalca aceasta obligatie.

Crearea Contului de client va fi posibila doar dupa ce Clientul va accepta termenii si conditiile de utilizare a Platformei si isi va manifesta consimtamantul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Dupa crearea contului de client, Clientul isi va alege o parola cu care va accesa contul. Ulterior, Clientul poate emite comenzi pentru produsele comercializate pe Platforma Lyvra numai prin accesarea contului sau de Client.

Ulterior crearii contului de Client, atunci cand Clientul plaseaza o comanda pe Platforma, i se va cere sa acceseze contul de client prin introducerea adresei de e-mail si a parolei alese la crearea contului. Clientul trebuie sa se asigure ca va pastra in siguranta atat adresa de e-mail asociata contului de client cat si parola si ca nu va oferi aceste informatii catre o terta parte.

Clientul este in intregime responsabil pentru mentinerea confidentialitatii si securitatii contului si parolei. Clientul este singurul responsabil pentru toate activitatile desfasurate prin intermediul contului sau, precum si pentru conduita sa si a oricarei alte persoane care utilizeaza contul sau. Clientul va instiinta de indata Furnizorul cu privire la orice suspiciune de utilizare neautorizata a contului sau.

Furnizorul si/sau reprezentantii sai nu vor fi responsabili pentru nicio pierdere sau prejudiciu, de orice fel, care ar putea surveni ca urmare a utilizarii, de catre o alta persoana, a contului, cu sau fara permisiunea Clientului. Clientul va fi raspunzator pentru orice pierderi cauzate Furnizorului sau oricarei terte persoane ca urmare a utilizarii contului de catre o alta persoana.

5.2       Plasarea comenzii

Pentru a comanda produsele din magazinul unui Partener, Clientul va putea accesa sectiunea dedicata Partenerului din cadrul Platformei, unde va fi indreptat automat spre pagina magazinului cel mai apropiat de locatia sa. In cazul in care nu accepta termenii privind identificarea locatiei, Clientul va introduce adresa de livrare iar Platforma va aloca magazinul din care se va realiza achizitia Produselor.

Dupa alocarea magazinului, Clientul va putea alege produsele dorite, le va adauga in cosul de cumparaturi si, ulterior, va putea finaliza lista de cumparaturi si plasa comanda.

La acest moment, costul comenzii este unul estimativ intrucat respectivul cost poate varia in functie de (i) numarul exact de kilograme dintr-un anumit Produs care urmeaza a fi cantarit in magazin (in cazul Produselor vandute la kilogram) si/sau de (ii) pretul ambalajelor (pungi, sacose) in care vor fi plasate Produsele la finalizarea comenzii si/sau de (iii) faptul ca unele dintre Produsele comandate de Client nu se mai afla in stocul magazinului. Prin urmare, costul estimativ mentionat mai sus poate sa difere fata de costul final al Comenzii.

Costul final al Comenzii reprezinta acel cost alcatuit din (i) pretul final al Produselor comandate de Client si aflate in stocul magazinului (inclusiv al Produselor vandute la kilogram care au fost cantarite in magazin de catre Picker) si al eventualelor Produse inlocuitoare validate de Client conform prevederilor de mai jos si (ii) pretul ambalajelor (pungi, sacose) in care vor fi plasate Produsele in vederea transportului si livrarii catre Client.

Inainte de finalizarea comenzii, Clientul va fi informat cu privire la costul serviciului de colectare si livrare/transport, iar comanda va fi considerata plasata numai dupa ce clientul va accepta costul acestui serviciu.

Ulterior plasarii comenzii, Clientul va primi, din partea Furnizorului, prin e-mail sau sms, un mesaj de confirmare a primirii comenzii plasate, impreuna cu numarul alocat comenzii sale.

Prin finalizarea Comenzii, Clientul confirma ca toate datele furnizate, necesare procesului de comanda, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii Comenzii.

Prin finalizarea Comenzii, Clientul este de acord ca Lyvra sau o terta parte ce asigura livrarea Produselor sa il contacteze telefonic in orice situatie in care este necesara contactarea Clientului.

Orice comanda plasata in Platforma este conditionata de disponibilitatea produselor si a serviciilor de colectare si livrare/transport.

Lyvra isi rezerva dreptul de a limita cantitatea care poate fi comandata pentru anumite categorii de Produse. Fiecare comanda va avea o limita de greutate de 24 kg pentru produse lichide. Aceasta limita poate fi modificata din timp in timp, si de asemenea vor putea fi impuse limite si pentru alte categorii de Produse.

In cazul in care un detaliu al comenzii este incorect, Clientul trebuie sa informeze Furnizorul de indata cu privire la acest aspect (pe parcursul desfasurarii comenzii, de la plasare pana la livrare) prin modalitatile de contact existente in aplicatia lyvra sau pe site-ul www.lyvra.ro,  prin e-mail la adresa contact@lyvra.ro sau telefon, la numarul +40312256726, in acest din urma caz Furnizorul urmand a efectua modificarile privind comanda Clientului atat in Platforma cat si in contul de Client, Clientul exprimandu-si acordul telefonic pentru aceasta operatiune. Clientul nu mai poate modifica comanda in ceea ce priveste Produsele comandate dupa momentul finalizarii sale.

In cazul in care magazinele Partenerului sunt deschise si capacitatea de livrare sunt disponibile, Furnizorul va accepta comanda si o va confirma in Platforma Lyvra. Daca detaliile comenzii sunt corecte, comanda va fi confirmata provizoriu printr-un e-mail/sms. Mesajul de confirmare va specifica produsele comandate si detaliile de livrare, inclusiv timpul aproximativ de livrare.

Daca livrarea comenzii nu este posibila, Furnizorul va instiinta Clientul printr-un e-mail/sms sau apel telefonic.

Dupa ce comanda Clientului va fi confirmata provizoriu pe platforma Lyvra.ro, aceasta va fi transferata catre Pickerul aflat in magazinul din care urmeaza a se efectua selectia Produselor.

Pickerul va selecta si va colecta produsele comandate de Client, precum si ambalajele in care se vor transporta si livra acestea (pungi, sacose).

In cazul in care un produs sau o parte din produsele comandate nu se gasesc in magazin, Pickerul va contacta Clientul prin intermediul aplicatiei Lyvra sau telefonic si il va informa despre aceasta situatie. Pickerul va propune clientului urmatoarele optiuni si va da curs solicitarilor Clientului:

(i)      sa livreze comanda fara produsul/produsele care nu se afla in stocul magazinului;

(ii)     sa achizitioneze un alt produs in conformitate cu solicitarea Clientului;

(iii)    sa anuleze comanda la cererea expresa a Clientului.

Pickerul va efectua modificarea comenzii in aplicatie, conform instructiunilor primite de la Client. In ipoteza in care pickerul nu va putea contacta Clientul, comanda va fi livrata fara produsul/produsele care lipsesc din stocul magazinului Partenerului. In momentul in care comanda a fost finalizata in aplicatie, Clientul va primi un e-mail de confirmare care va contine si costul final al Comenzii.

Ulterior selectarii produselor comandate de Client, Pickerul va achita Produsele catre Partener, operatiune in urma careia i se va inmana Pickerului bonul fiscal emis la casa de marcat pentru respectiva comanda, care va contine exclusiv costul final al Produselor comandate, astfel cum a fost acesta definit mai sus.

Dupa achitarea Produselor, Pickerul va pregati coletul pentru livrare si mai apoi il va preda Livratorului, care va livra coletul Clientului la adresa indicata de acesta in comanda.

5.3       Achizitia Produselor

Prin plasarea comenzii in Platforma Lyvra, Clientul acorda Lyvra un mandat cu reprezentare in scopul achizitionarii Produselor din Comanda de la Partener.

Contractul incheiat astfel intre Client si Furnizor se va desfasura de la momentul emiterii Comenzii in Platforma si pana la predarea Produselor comandate catre Client.

In temeiul acestui mandat cu reprezentare, Lyvra va fi imputernicita de Client sa cumpere Produsele mentionate in Comanda emisa prin Platforma Lyvra de la Partener. Mandatul va cuprinde in mod expres imputernicirea acordata de Client catre Lyvra ca, in numele si pe seama Clientului, Lyvra sa aleaga Produsele din magazinul Partenerului, sa le achizitioneze de la Partener la Pretul de Raft si sa le achite Partenerului.

Lyvra isi va putea substitui un tert in scopul indeplinirii mandatului primit, iar Clientul declara prin acceptarea Termenilor si Conditiilor ca autorizeaza in mod expres Lyvra sa isi substituie o alta persoana in executarea mandatului.

In scopul achizitonarii Produselor, Pickerul va achita Produsele catre Partener, pe baza comenzii plasate si confirmate de catre Client conform pct. 5.2 de mai sus. Achizitionarea Produselor se va efectua din resursele proprii ale Lyvra, care va avea dreptul de a-i fi restituite sumele aferente de catre Client.

Achizitionarea Serviciilor de colectare si livrare/transport de catre Client se realizeaza la momentul in care Clientul a lansat comanda Produselor prin Lyvra.ro iar aplicatia confirma preluarea comenzii de catre un Livrator.

Pickerul va achita contravaloarea produselor ce fac obiectul Comenzii plasate de catre Client la casa de marcat din magazinului Partenerului. Dovada achitarii contravalorii produselor si a pretului acestora se face cu bonul fiscal emis de magazinul Partenerului.

Sumele achitate de catre Picker in avans, pe seama Clientului, in vederea achizitionarii din magazinele Partenerului a Produselor comandate de Client, vor fi decontate de Client, pe baza bonului fiscal emis sau a altui document justificativ emis de magazinul Partenerului, la momentul receptiei Produselor, Clientul urmand a achita totodata contravaloarea serviciilor de colectare si livrare/transport.

5.4       Termenul de livrare. Livrarea Produselor

Pentru fiecare comanda, Clientul va fi informat prin intermediul aplicatiei despre intervalul de livrare estimat. APlicatia va aloca intervale de timp de cate 3 ore pentru livrarea comenzilor.

Furnizorul va depune diligente rezonabile pentru ca livrarea coletului sa se efectueze in intervalul mentionat in aplicatie, daca clientul nu alege alt interval orar de livrare.

Clientul intelege ca termenul de livrare este unul estimat, care depinde de mai multi factori care nu se afla sub controlul Furnizorului, cum ar fi, dar fara a se limita la: gradul de aglomerare al magazinului Partenerului, disponibilitatea Livratorilor, traficul auto, conditiile meteo, eventuale defectiuni ale mijloacelor de transport cu care se realizeaza livrarea, etc. In cazul in care livrarea va intarzia cu mai mult de o ora, Furnizorul are obligatia de a contacta si informa corespunzator Clientul in cel mai scurt timp posibil.

Pentru aceste motive, Furnizorul nu isi asuma raspunderea pentru orice intarziere a livrarii.

In cazul intarzierii livrarii, taxa de livrare nu va fi anulata sau redusa.

Prin acceptarea Termenilor de utilizare si Conditiilor contractuale si prin plasarea comenzii, Clientul accepta in mod expres faptul ca Furnizorul si/sau subcontractantii sai nu vor fi raspunzatori pentru orice eventuale pierderi, costuri, daune sau cheltuieli care decurg din livrarea cu intarziere.

Livrarea Produselor va fi realizata de Livrator la adresa indicata de Client in comanda sau in contul sau de client. Livratorul trebuie sa respecte toate instructiunile privind integritatea si siguranta alimentelor puse la dispozitie de catre Lyvra, respectand toate prevederile legale aplicabile in vigoare cu privire la manipularea si transportul Produselor.

La receptionarea Produselor, Clientul se va asigura ca produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ si cantitativ comenzii confirmate de catre acesta. 

5.5       Pretul Produselor. Plata Produselor

Achizitia Produselor se va realiza, in numele si pe seama Clientului, numai la Pretul de Raft, adica la pretul afisat in magazinul Partenerului. Prin acceptarea prezentelor Conditii comerciale Clientul isi manifesta acordul pentru aplicarea Preturilor de Raft pentru achizitia Produselor comandate.

Furnizorul va depune diligente rezonabile pentru colectarea, achitarea din surse proprii si livrarea corespunzatoare a Produselor afisate in aplicatia Lyvra.ro, in baza mandatului incredintat, respectiv a comenzii facute de Client. 

Toate informatiile privind preturile Produselor afisate in Platforma sunt furnizate de Partener, motiv pentru care Furnizorul nu isi asuma responsabilitatea pentru orice diferente care ar putea sa apara intre preturile afisate in Platforma Lyvra si Preturile de Raft, in masura in care informatiile respective au fost preluate si introduse intocmai asa cum au fost transmise de catre Partener.

Clientul intelege si accepta faptul ca preturile afisate in Platforma au caracter informativ, ele putand varia in functie de politica comerciala a fiecarui Partener.

Cu toate aceastea, Furnizorul va depune diligente pentru a comunica Clientului despre eventualele diferente intre preturile din Platforma si Preturile de Raft ale Produselor comandate, prin intermediul Pickerului, in scopul de a oferi Clientului posibilitatea de a opta intre a achizitiona produsul la Pretul de Raft sau a renunta la Produsul respectiv. In cazul in care Pickerul nu va instiinta Clientul despre diferenta de pret, Clientul va putea opta sa refuze produsul respectiv la momentul livrarii.

Decontarea  Produselor se va efectua in baza bonului fiscal, chitantei sau al altui document justificativ emis de magazinul Partenerului de unde au fost achizitionate Produsele.

Furnizorul va emite Clientului factura pentru Serviciul de colectare si livrare/transport. Factura va fi emisa numai in format electronic la momentul expedierii bunurilor comandate catre Client si va fi expediata prin e-mail Clientului, la adresa de e-mail indicata de acesta in contul de client. Factura va fi de asemenea disponibila in contul Clientului din Platforma Lyvra.ro.

Decontarea contravalorii Produselor si plata Serviciilor de colectare si livrare/transport se efectueaza de catre Client in sistem ramburs, la livrarea coletului. In vederea decontarii Produselor comandate, Livratorul va prezenta Clientului documentul fiscal ce atesta valoarea cumparaturilor (bon fiscal / chitanta / factura fiscala), iar Clientul va achita contravaloarea inscrisa pe acest document.

Livratorul va livra coletul catre Client si va colecta de la acesta valoarea rambursului, constand in suma dintre valoarea Pretului de raft al Produselor comandate si valoarea Pretului Serviciilor de colectare si livrare/transport.

Decontarea Pretului Produselor si incasarea Serviciilor de colectare si livrare/transport se va putea realiza in numerar sau prin card bancar, iar Clientului i se va preda documentul justificativ aferent, in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.

In cazul in care Clientul va opta pentru plata cu cardul la terminalul POS pus la dispozitie de catre Livrator, acesta va avea obligatia sa prezinte, pentru plata comenzii si a serviciului de colectare si livrare/transport prestat, un card bancar valid acceptat de furnizorul serviciilor de plata care pune la dispozitie terminalul POS. In functie de setarile / functiile aplicabile fiecarui card bancar in parte, Clientului i se va putea solicita sa introduca, pe tastatura terminalului POS, un cod de autorizare a tranzactiei (cod PIN). Dupa validarea operatiunii de plata, Clientul va primi o chitanta in format electronic care atesta efectuarea transferului bancar.

Furnizorul nu solicita direct sau indirect de la Client niciun fel de date bancare, toate aceste date necesare procesarii platii fiind colectate de furnizorul serviciilor de plata care asigura respectarea confidentialitatii datelor astfel colectate. Clientul este raspunzator pentru pastrarea confidentialitatii datelor bancare (inclusiv a codului PIN aferent cadrului bancar utilizat), Furnizorul fiind exonerata de orice raspundere fata de Client in cazul pierderii sau dezvaluirii datelor bancare confidentiale catre persoane neautorizate.

Desi Furnizorul pune la dispozitia Clientilor facilitatea de plata printr-un terminal POS, aceasta nu presteaza servicii de plata catre Clienti. Prin urmare, Furnizorul nu va fi tinut raspunzator pentru niciun fel de prejudiciu cauzat Clientului ca urmare a eventualelor deficiente de functionare a terminalului POS sau a oricaror alte disfunctionalitati ale serviciului de plata oferit de prestatorul de servicii de plata care impiedica efectuarea platii prin terminalul POS sau procesarea platii efectuate de Client prin intermediul terminalului POS.  Pentru evitarea oricaror impedimente privind utilizarea serviciului de plata prin terminalul POS, Clientului i se recomanda sa solicite Livratorului confirmarea privind disponibilitatea terminalului POS.

Ulterior achitarii contravalorii Produselor comandate si a Serviciilor de colectare si livrare/transport, statusul comenzii in Paltforma va fi acela de „Comanda finalizata”.

5.6       Anularea comenzii

In cazul in care Clientul doreste anularea unei comenzi, acesta trebuie sa anunte de indata Furnizorul, transmitand numarul comenzii prin intermediul Platformei Lyvra.ro.

Anularea comenzii se poate realiza cel mai tarziu pana la finalizarea operatiunii de colectare a Produselor din magazinul Partenerului si achizitionarea acestora in numele si pe seama Clientului, caz in care Furnizorul va accepta anularea si nu se va aplica nicio taxa suplimentara de anulare.

Daca anularea Comenzii este solicitata dupa momentul achizitionarii Produselor din magazin, comanda nu va mai putea fi anulata. Comenzile deja expediate nu vor fi putea fi refuzate de catre Client, cu exceptia situatiilor prevazute la pct. 5.7 de mai jos.

Furnizorul poate anula o comanda daca Produsul/Produsele nu este/sunt disponibil/e in magazinul Partenerului. In acest caz, Furnizorul va notifica Clientul prin aplicatie/e-mail.

In situatia in care Comanda nu poate fi livrata din motive ce tin de Client (indicarea unei adrese gresite, refuzul de preluare a coletului, refuzul de achitare a contravalorii comenzii si a transportului, anularea comenzii in aplicatie dupa preluarea coletului de la magazin etc.), Furnizorul va anula Comanda iar Livratorul va returna Produsele. In aceasta situatie, Furnizorul isi rezerva dreptul de a solicita Clientului plata costurilor cauzate (cum ar fi, dar fara a se limita la costurile de transport si retur a Produselor, etc.).

Furnizorul isi rezerva dreptul de a bloca in Platforma Lyvra Clientii care inregistreaza retururi / refuzuri de acceptare a comenzilor repetate.

5.7       Livrarea neconforma sau partiala

Clientul are dreptul de a refuza receptionarea Produselor comandate/unei parti din Produsele comandate in urmatoarele situatii:

(i)  coletul livrat contine produse care nu au fost comandate;

(ii)  sunt livrare produse expirate sau deteriorate.

In cazul in care sunt livrate produse care nu apar in comanda plasata de Client, cu exceptia situatiei reglementate in art. 5.2, Clientul va receptiona si va achita numai contravaloarea produselor comandate si a transportului, restul produselor urmand a fi returnate catre magazinul Partenerului din care au fost achizitionate pe cheltuiala Furnizorului.

5.8       Diverse

Clientul trebuie sa fie prezent la adresa de livrare indicata in comanda pentru a ridica/receptiona Produsele comandate.

La livrarea Comenzii, Livratorul poate solicita identificarea Clientului, in cazul in care Comanda contine produse alcoolice, din tutun sau alte produse care pot fi achizitionate numai de persoane majore sau pentru care exista reglementari legale specifice. In cazul in care Clientul nu se poate identifica in mod corespunzator sau nu indeplineste cerintele minime de varsta, Livratorul va refuza sa livreze Clientului produsele respective. In acest caz, se pot percepe costuri de anulare pentru daunele suferite de Furnizor.

Furnizorul nu isi asuma nicio raspundere pentru comandarea de catre Clienti a unor produse din tutun si bauturi alcoolice. Furnizorul isi rezerva dreptul de a nu remite minorilor produsele din tutun si bauturile alcoolice comandate de catre Clienti. In aceasta situatie, Livratorul va refuza livrarea acestor produse catre minori si va putea opta intre a anula comanda integral sau a livra doar celelalte produe si a incasa doar contravaloarea produselor livrate.

6.         Garantia si conformitatea Produselor

Partenerul Furnizorului este vanzatorul Produselor catre Client. In consecinta, Partenerul este singurul responsabil pentru calitatea Produselor, precum si pentru respectarea tuturor normelor legale aplicabile referitoare la conformitatea si garantia Produselor. Lyvra va raspunde fata de Clienti pentru orice vicii/neconformitati ale Produselor rezultate din manipularea, transportarea sau depozitarea improprie si/sau incorecta si/sau neconforma a acestora survenite ulterior emiterii bonului fiscal de catre Partener.

Lyvra, in calitate de mandatar al Clientului, nu are nicio responsabilitate cu privire la calitatea Produselor achizitionate de Client de la Partener, la eventualele vicii sau lipsa de conformitate a Produselor, sau la orice declaratii si conditii de vanzare a Produselor, inclusiv cu privire la orice garantie comerciala sau pentru buna functionare a Produselor, persoana responsabila pentru toate aceste garantii fiind vanzatorul Produselor, respectiv Partenerul.

Orice eventuale reclamatii ale Clientului  referitoare la comenzi si Produsele achizitionate  vor putea fi transmise prin intermediul Platformei Lyvra la sectiunea contact/reclamatii.

Reclamatiile referitoare la Produsele achizitionate vor fi solutionate de Partener  in termen de 3 zile.

Reclamatiile referitoare la Serviciile de colectare si livrare/transport se vor trimite pe e-mail la contact@lyvra.ro si  vor fi solutionate de Lyvra in termen de cel mult 15 zile.

Produselor le vor fi aplicabile toate garantiile oferite de Partener sau de producatorul acestora. Clientul va putea exercita orice drepturi decurgand din aceste garantii in conditiile specificate de Partener sau de producatorul Produselor.

La cererea Clientului, Furnizorul va depune eforturi rezonabile pentru a sustine si intermedia eforturile acestuia fata de Partener cu privire la reclamatii, cereri de garantie sau alte asemenea probleme de competenta Partenerului sau a furnizorilor acestuia.

Furnizorul este raspunzator fata de Client pentru Serviciile oferite, in conditiile mentinate in prezentul document. Furnizorul va depune diligente pentru a raspunde tuturor cererilor si reclamatiilor cu privire la Serviciile oferite de Platforma Lyvra in maximum 5 zile lucratoare de la primirea acestora.

In cazul in care Clientul este un Consumator, in intelesul atribuit acestei notiuni de legislatia aplicabila, acesta va beneficia de toate drepturile recunoscute consumatorilor.

7.        Dreptul de retragere

In cazul in care Clientul este un Consumator, in intelesul atribuit acestei notiuni de legislatia aplicabila, acesta va avea dreptul de a se retrage din Contract in cazurile si conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in contractele incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative („OUG nr. 34/2014”).

Pentru mai multa claritate, Clientii care nu sunt Consumatori (cum ar fi, dar fara a se limita la, clientii persoane juridice sau persoane fizice care au calitatea de profesionisti) nu pot beneficia de dreptul de retragere.

7.1. Dreptul de retragere din contractul incheiat intre Client si Furnizor

Avand in vedere natura si specificul Serviciilor oferite de Furnizor Clientului, acesta din urma beneficiaza de dreptul de a se retrage din contractul incheiat intre el si Furnizor cel mai tarziu pana momentul achizitiei Produselor din magazinul Partenerului, moment la care mandatul primit de Furnizor de la Client este complet executat.

Dreptul de retragere poate fi exercitat prin completarea de catre consumator a Formularului de retragere aflat in contul de utilizator din cadrul Platformei, folosirea acestuia nefiind insa obligatorie, Consumatorul putand face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract, cu conditia ca declaratia respectiva sa fie comunicata si primita de Furnizor mai inainte de achizitia Produselor din magazinul Partenerului.

7.2. Dreptul de retragere din contractul incheiat intre Client si Partener

In cazul in care sunt indeplinite conditiile prevazute in Ordonanta nr. 34/2014 sau in alte acte normative aplicabile, Clientul care are calitatea de consumator va beneficia de dreptul de a se retrage din contractul incheiat cu Partenerul care vinde Produsele achizitionate de Client. Dreptul de retragere al Clientului din acest contract va fi reglementat de legislatia aplicabila precum si de termenele si conditiile specificate de Partener.

Intr-o asemenea situatie, la cererea Clientului, Furnizorul va depune eforturi rezonabile pentru a sustine si intermedia eforturile acestuia fata de Partener cu privire la exercitarea dreptului de retragere.

In cazul anumitor Parteneri, Furnizorul va putea oferi Clientului in mod gratuit posibilitatea de a exercita dreptul de retragere prin intermediul Platformei.

In situatia in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere cu privire la contractul incheiat cu Partenerul, Furnizorul va returna Clientului contravaloarea Serviciilor de colectare si livrare/transport. Rambursarea sumelor platite de Consumator se va realiza numai dupa ce Consumatorul returneaza Produsele catre Partener. In cazul in care returnarea Produselor se realizeaza prin intermediul Furnizorului, data returnarii Produselor va fi considerata data la care Produsele au intrat in posesia Furnizorului. In cazul in care returnarea Produselor nu se realizeaza prin intermediul Furnizorului, acesta va rambursa consumatorului sumele aferente Serviciilor de colectare si livrare/transport numai dupa primirea unei dovezi din partea Consumatorului conform careia acesta a returnat Produsele catre Partener.

Furnizorul ramburseaza sumele anterior mentionate folosind aceeasi modalitate de plata ca si cele folosite de Client pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Consumatorul isi exprima acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare. Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.

8.         Limitarea raspunderii. Limitele de acces si utilizare a Platformei Lyvra

Clientii vor folosi pentru accesarea si utilizarea Platformei Lyvra propriile echipamente, sisteme si programe (Smartphone, Tableta, PC, conexiune Internet, browser, computer etc.). Desi Furnizorul a depus eforturi pentru asigurarea accesibilitatii si utilizarii interfetei tehnice incluse in proiect prin internet ("online") a informatiilor aferente Platformei Lyvra, nu raspunde pentru compatibilitatea Echipamentelor Informatice, sistemelor sau programelor folosite de Client cu interfata tehnica a Platformei Lyvra pentru accesarea/furnizarea online a ofertelor.

Orice persoana fizica majora (prin persoana fizica majora intelegandu-se orice persoana care  la data folosirii Platformei Lyvra a implinit varsta de  18 ani) sau persoana juridica va putea accesa Platforma Lyvra pentru a crea un cont de client si pentru a emite comenzi prin intermediul acesteia.

Furnizorul va depune diligente pentru a pune la dispozitia Clientilor aplicatia si platforma online Lyvra, precum si pentru a asigura o utilizare cat mai facila a acestora.

Furnizorul va depune diligente pentru a adapta aplicatia in scopul asigurarii cerintelor operationale, precum si respectarii cerintelor legislative aplicabile, dupa caz.

Furnizorul va depune diligente pentru a oferi suport Clientilor in scopul utilizarii aplicatiei si platformei online, precum si pentru a evita aparitia sau a corecta eventuale erori.

Cu toate acestea, Furnizorul nu isi asuma nicio obligatie de a realiza adaptari ale aplicatiei sau de a oferi suport Clientilor, aceste operatiuni putand fi realizate, de la caz la caz, conform optiunilor Furnizorului.

Furnizorul va lua toate masurile rezonabile pentru a pastra detaliile comenzilor Clientului, dar in absenta intentiei sau culpei grave din partea Furnizorului, acesta nu poate fi si nu va fi tinut raspunzator pentru vreo pierdere pe care Clientul ar putea sa o sufere in cazul in care masurile luate de Furnizor nu vor fi suficiente.

Pentru evitarea oricarei neclaritati, Furnizorul intelege sa limiteze raspunderea sa din toate raporturile juridice nascute prin intermediul Platformei Lyvra la acele situatii in care se produce un prejudiciu material direct ca urmare a unei fapte comise cu intentie sau din culpa grava de catre Furnizor sau de catre o persoana pentru care acesta este tinut sa raspunda, potrivit prevederilor legale imperative aplicabile. 

Acceptarea prezentelor Termeni si Conditii, crearea unui cont de utilizator si emiterea unei comenzi in cadrul Platformei Lyvra.ro reprezinta o acceptare expresa din partea Clientului cu privire la prezenta limitare de raspundere.

Utilizarea Aplicatiei si a Platformei Lyvra se face in conditiile prezente si "CA ATARE", respectiv "ASA CUM ESTE DISPONIBIL", fara nicio reprezentare si fara vreo garantie, fie ea expresa sau implicita, iar Furnizorul nu va putea fi facut responsabil pentru eventualele erori aparute din orice cauza, inclusiv din cauza unor modificari a setarilor tehnice sau altele asemenea.

Furnizorul si subcontractantii sai, inclusiv orice angajat, director sau administrator al acestora, nu vor fi raspunzatori pentru nicio pierdere directa, indirecta sau aferenta si pentru nici un fel de prejudicii (incluzand, fara a se limita la: pierderea afacerii sau oportunitatii, pierderea de date, venituri sau profituri de orice fel) decurgand din sau in legatura cu utilizarea Lyvra.

Furnizorul depune eforturi permanente pentru a asigura o buna functionare si o maxima securitate a Aplicatiei si a Platformei Lyvra. Cu toate acestea Furnizorul nu isi asuma nicio obligatie si nu garanteaza in niciun fel ca acestea vor fi in mod permanent operationale si lipsite de orice defecte functionale. Furnizorul nu declara si nu ofera nicio garantie ca functionalitatea aplicatiei si a platformei Lyvra va fi neintrerupta sau fara erori, ca defectele vor fi corectate sau ca serverul care le face disponibile sunt lipsite de virusi informatici sau orice alte elemente care pot afecta sistemele cu care interactioneaza direct sau indirect.

Furnizorul isi rezerva dreptul de a modifica sau de a intrerupe, temporar sau permanent, partial sau in totalitate, functionarea aplicatiei si platformei Lyvra, cu sau fara o notificare prealabila, precum si de a modifica continutul si conditiile de folosire a aplicatiei si platformei Lyvra, fara vreo informare prealabila.

Furnizorul isi rezerva dreptul de a efectua modificari ale platformei si/sau structurii acesteia.

Furnizorul isi rezerva dreptul de a introduce materiale publicitare de orice natura si/sau legaturi pe oricare pagina a platformei Lyvra.

Furnizorul nu va fi raspunzator pentru niciun fel de pagube directe, indirecte, accidentale, speciale, inclusiv, dar nu limitat la, pagube pentru pierderi de profit, posibilitatii de folosire a datelor sau alte pierderi (chiar daca Furnizorul a fost informat anterior de posibilitatea aparitiei unor asemenea pierderi), rezultand din:

(i)   utilizarea sau imposibilitatea utilizarii aplicatiei si/sau platformei, ori a informatiilor cuprinse in aplicatia si platforma Lyvra;

(ii)   acces neautorizat la, sau deteriorarea transmisiilor sau datelor utilizatorilor aplicatiei si platformei Lyvra;

(iii)  declaratii sau actiuni ale oricarei terte parti incluse in sau asupra aplicatiei si platformei Lyvra si/sau cuprinsul acestora;

(iv)  orice alta problema legata de continutul aplicatiei si platformei Lyvra si care nu este cauzata de faptele Furnizorului sau ale altor persoane pentru care acesta este tinut sa raspunda.

Furnizorul nu isi asuma nicio responsabilitate pentru nicio dauna sau virusi care ar putea infecta computerul, dispozitivul (tableta, telefon mobil, smartphone, smartwatch etc.) sau alte bunuri utilizate de Client, in vederea accesarii sau utilizarii Platformei.

Totodata, Furnizorul este exonerat de orice raspundere prinvind orice daune ce ar putea rezulta din utilizarea informatiilor de la terte parti sau pentru orice dauna ori inconvenient ce ar putea rezulta din consumul si folosirea Produselor livrate.

Raspunderea Furnizorului pentru furnizarea produselor si serviciilor existente pe Platforma este limitata la obligatiile impuse de normele legale aplicabile.

Furnizorul are dreptul de a subcontracta Serviciile oferite fara a fi necesar consimtamantul Clientului.

9.    Drepturi de proprietate intelectuala / industriala cu privire la Aplicatia si Platforma Lyvra

Furnizorul detine drepturile de autor si toate celelalte drepturi de proprietate intelectuala si industriala cu privire la aplicatia Lyvra, inclusiv cu privire la continutul Platformei Lyvra si/sau programele de calculator asociate Lyvra (denumite in continuare Drepturile de proprietate intelectuala).

Continutul Platformei, inclusiv dar fara a se limita la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia sunt proprietatea exclusiva a Furnizorului sau acesta detine acordul titularului de drept pentru utilizarea marcilor, desenelor, logo-urilor, imaginilor respective de orice fel, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare). Aceste elemente sunt protejate de legislatia romana si de reglementarile internationale referitoare la respectarea drepturilor de autor a marcilor, desenelor, brevetelor etc.

Aceste elemente nu pot fi copiate, modificate, publicate pe alte site-uri, incadrate, schimbate sau distribuite, redistribuite, licentiate, sub-licentiate sau transferate in orice forma de catre Client. Marcile, logourile, numele comerciale si marcile, atat inregistrate cat si neinregistrate (denumite, in mod colectiv, ”Marcile”) afisate pe Platforma sunt Marci apartinand Furnizorului si/sau Partenerilor acestuia.

Clientul declara si intelege ca orice utilizare neautorizata a acestor elemente reprezinta incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala ale Furnizorului sau ale Partenerilor sai si va atrage exercitarea, de catre acestia, a tuturor remediilor legale.

Furnizorul ofera Clientului o licenta limitata, neexclusiva si revocabila, pentru a vedea, distribui, printa sau descarca orice Continut, asa cum acesta este definit mai sus, de pe Platforma, pentru uzul sau personal. Clientului nu ii este acordat dreptul sa licentieze, republice, distribuie, copieze, cesioneze, sub-licentieze, transfere, vanda, creeze opere derivate sau orice alta utilizare non-personala a oricarui Continut al Platformei. Nicio parte a Continutului nu poate fi reprodusa in nicio forma sau incorporata in orice sistem electronic sau mecanic de gasire a informatiilor, altfel decat in scopul folosirii personale. Clientul nu poate accesa sau utiliza Platforma in niciun fel care ar putea sau care are scopul de a dauna sau afecta Platforma sau orice server sau retea care sta la bazaPlatformei, sau de a interfera cu utilizarea si dreptul oricarei alte persoane sau entitati de a utiliza Platforma.

Clientul se obliga sa respecte drepturile Furnizorului si ale Partenerilor acestuia, sa le utilizeze numai in conditiile mentionate in prezentul document, precum si sa nu conteste, direct sau indirect, oricare din aceste drepturi ale Furnizorului sau partenerilor sai cu privire la validitatea, intinderea si dreptul de folosinta asupra acestora.

Clientul se obliga sa nu modifice, transforme, decompileze, dezasambleze, sparge sau copieze Programul Lyvra sau elementele care insotesc, precum si sa nu incerce sa refaca programul / codul sursa.

10.       Forta majora

Niciuna din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzator, total sau partial este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.

Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu inceteaza fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a Contractului fara ca vreuna dintre ele sa poata pretinde celeilalte alte daune-interese.

11.       Legea aplicabila. Litigii

Prezentul Contract este guvernat si va fi interpretata in conformitate cu Legea Romana.

Litigiile care se vor naste din prezentul Contract sau in legatura cu aceasta, inclusiv cele referitoare la validitatea, interpretarea, executarea sau desfiintarea lui vor fi solutionate pe cale amiabila.

Daca partile nu vor ajunge la o intelegere amiabila, atunci litigiile vor fi inaintate spre solutionare instantelor de drept comun competente din Bucuresti.

12.       Dispozitii finale

Furnizorul poate, in orice moment si fara notificare prealabila, sa revizuiasca Termenii de utilizare si conditiile contractuale. Modificarile vor fi aplicabile din momentul publicarii acestora pe Platforma Lyvra.ro. Ulterior publicarii versiunii la zi a Termenilor si conditiilor, accesarea si utilizarea in continuare a Serviciilor reprezinta acordul Clientului cu privire la respectarea acestora.

Clientul trebuie sa citeasca cu atentie Termenii de utilizare si conditiile contractuale si sa respecte oricare si toate aceste revizuiri. 

In momentul plasarii comenzii, Clientul are posibilitatea de a se abona la comunicarile comerciale (newsletter) ale Furnizorului. Clientul se poate dezabona de la respectivul newsletter, in orice moment si cu titlu gratuit.

Furnizorul prelucreaza datele cu caracter personal ale Clientilor conform Politicii privind protectia si prelucrarea datelor cu caracter personal. 

 Politica de cookie face parte integranta din prezentul Document.